Zaloker & Zaloker

Skrb za “zdravje” senzorja

Analiza klicev na dežurni telefon je pokazala, da je pomemben del klicev povezan z uporabo neprekinjenega merjenja glukoze oziroma z uporabo glukoznega senzorja. Najpogostejša vprašanja se glasijo nekako takole:

  • Zadnje čase/občasno imamo težave s senzorji,
  • črpalka ne sprejme kalibracije,
  • senzor se dolgo posodablja,
  • sistem zahteva predčasno menjavo senzorja,
  • senzor dela manj kot 5 dni.

Opisane težave imajo lahko zelo raznolike vzroke, zato se iskanja rešitve/ev lotimo celostno in vas najprej vprašamo na kakšen način uporabljate pripomoček, ki vam dela težave. Ta začetna vprašanja morda koga od vas vznevoljijo, ampak se jim žal ne moremo izogniti, ker so del protokola reševanja težav, ki ga določa proizvajalec Medtronic in so, tudi po naših več kot 20-letnih izkušnjah, pogosto (in seveda ne vedno) razlog za težave.

Najpogostejši vzroki težav pri uporabi neprekinjenega merjenja in možne rešitve
Uporabniški vidik
  • Mesto vstavitve senzorja (ali infuzijskega seta): IZJEMNO POMEMBNO je KROŽENJE mest vstavitve. Poskusite kar se da podaljšati čas, preden senzor ponovno vstavite na isto mesto (idealno bi bilo 21 dni). Izbirate lahko med vstavitvijo na zunanji del nadlakti, predel trebuha (razen pri otrocih), zgornji stranski del zadnjice in izjemoma tudi stegno. Vstavljamo ga vsaj 2,5 cm od prejšnjega mesta vstavitve, 5 cm stran od popka in ne na mesta, kjer so zatrdline, hiperlipotrofije, na mesta, kjer bi se drgnil ob oblačila (pas) in podobno. Spodaj sta prikazani dve metodi menjave mest, ki se lahko delno uporabita tudi na nadlakti ali zadnjici.

  • Vstavitev in pritrditev senzorja: dober začetek delovanje senzorja zagotovite s pravilno vstavitvijo, dobro nadaljnje delovanje pa s pravilno pritrditvijo senzorja. Za pritrditev senzorja se uporabniki znajdete na različne načine, kar je povsem v redu. Izberite materiale in načine, ki vam najbolje ustrezajo. Ves čas pa imejte v mislih najpomembnejše: elektroda senzorja je izjemno tanka in nežna, da deluje optimalno mora biti popolnoma vstavljena v podkožje, pritrditev pa mora biti takšna, da onemogoča, da bi se v času vstavitve in delovanja premaknila – niti za milimeter. Vsak premik elektrode iz podkožja lahko negativno vpliva na delovanje senzorja.
    Svetujemo, da vedno* uporabite ovalni obliž, ki je priložen v škatli senzorjev. Namestite ga čez senzor in s tem zagotovite ustrezno fiksacijo senorja. Nato pa namestite dodatni obliž še čez oddajnik.
    (*razen v primeru alergij)

Video: Vstavitev in namestitev senzorja Guardian Sensor 3

  • Alergijske reakcije na obliž (izjemoma na elektrodo, inzulin …) so lahko velika nevšečnost ali celo nepremostljiva ovira pri uporabi pripomočkov, še posebej tistih, ki senzorske vrednosti potrebujejo za svoje osnovno delovanje. Veliko večino izzivov v zvezi z alergijami na mestu pritrditve senzorja (in infuzijskega seta) je mogoče uspešno reševati. Tehnične rešitve vključujejo uporabo zaščitnih pršil, hipoalergenih obližev, obližev, ki naredijo vmesno plast med kožo in osnovnim obližem in podobno. Za zahtevnejše težave pa je morda potreben posvet z zdravnikom in rešitev s pomočjo katere izmed zdravilnih učinkovin. Več v prispevku na tej povezavi.
Tehnični vidik

S testom oddajnika najprej preverimo delovanje oddajnika.

Test oddajnika: na napolnjen oddajnik priklopite testno napravo (zelena ali bela, odvisno od vrste oddajnika, ki ga uporabljate). Počakajte, dokler na oddajniku 6× ne utripne zelena lučka.

Če je test uspešen, sledi izbris oddajnika iz črpalke in ponovna povezava.

Če še vedno opažate krajše delovanje senzorja nas pokličite na dežurni telefon. Dogovorili se bomo o nadaljnjih korakih oziroma menjavi oddajnika. Za senzorje, ki delujejo krajši čas kot vsaj polnih 6 dni lahko sprožite reklamacijo.

Postopek reklamacije

Pošljite sporočilo na podpora@zaloker-zaloker.si z naslednjo vsebino:
1. Ime pripomočka
2. Serijska številka pripomočka ali potrošnega materiala (npr. LOT glukoznega senzorja)
3. Kratek opis napake
4. Mesto vstavitve glukoznega senzorja (npr. roka, trebuh ipd.)

Reklamacijo lahko uveljavljate najkasneje 30 dni od nastanka vzroka za reklamacijo.
Ob reklamaciji 3 ali več glukoznih senzorjev v sporočilo pripnite izpis iz programa CareLink™ Personal.

Za vsa vprašanja, pomisleke, izzive in stiske smo vam že več kot 20 let na voljo na dežurnem telefonu. Naš cilj je vaše zadovoljstvo pri uporabi pripomočka in dobri izidi zdravljenja.